Regulamin reklamacji

EMAT HRC

Rozdział I Postanowienia ogólne

  1. Niniejszy Regulamin określa zasady przyjmowania i tryb rozpatrywania reklamacji przez EMAT HRC Elżbieta Matysiak. 
  2. Regulamin stosuje się w powiązaniu z regulaminami właściwymi dla danego produktu lub usługi. 

  1. Przez użyte w Regulaminie pojęcia należy rozumieć: 
  • EMAT – EMAT HRC Elżbieta Matysiak, z siedzibą w Wolsztynie (PNA 64-200) przy ul. Dąbrowskiego 1, NIP 923–112–10-62, telefon 68 347 35 00, e-mail: info@emat.com.pl, strona internetowa: www.emat.com.pl 
  • Klient – osoba fizyczna, osoba prawna lub jednostka organizacyjna nie posiadająca osobowości prawnej, w tym osoba lub jednostka organizacyjna, przedsiębiorca, pracodawca, na rzecz którego EMAT świadczy usługi na podstawie zawartej z nią umowy. 
  • Regulamin – niniejszy Regulamin przyjmowania i rozpatrywania reklamacji w EMAT HRC. 
  • Reklamacja – skierowane przez Klienta pod adresem EMAT lub podmiotu zewnętrznego, któremu została zlecona realizacja usługi (np. trener) wystąpienie, w którym zgłaszane zostają zastrzeżenia dotyczące usług świadczonych przez EMAT lub podmiot zewnętrzny, któremu została zlecona realizacja usługi. 

Rozdział II Ogólne zasady przyjmowania reklamacji

1 ) Klient może składać reklamacje:

  1. w formie pisemnej – w postaci reklamacji opatrzonej podpisem Klienta
    i wysłanej na adres korespondencyjny EMAT lub złożonej w siedzibie
    lub jednym z filii EMAT, 
  2. w formie ustnej – w postaci reklamacji złożonej osobiście podczas wizyty Klienta w EMAT z zastrzeżeniem iż Pracownik przyjmujący reklamację tworzy pisemny protokół, który jest podpisany przez Klienta. 
  3. w formie elektronicznej – za pośrednictwem wiadomości e-mail.

 

2 ) Adresy pod którymi można składać reklamacje są dostępne w siedzibie, filiach EMAT oraz na stronie internetowej www.emat.com.pl

3) W przypadku złożenia reklamacji w sposób inny, niż w formie pisemnej w postaci reklamacji wysłanej na adres korespondencyjny EMAT, na życzenie Klienta EMAT przekazuje mu potwierdzenie złożenia reklamacji w trybie z nim uzgodnionym.

4) Reklamacje powinny zawierać: 
–  Imię i nazwisko / nazwę firmy
– adres do korespondencji,
– numer telefonu kontaktowego lub adres email,
– szczegółowy opis zdarzenia budzącego zastrzeżenia
– oczekiwania Klienta dotyczące sposobu rozstrzygnięcia reklamacji
– podpis osoby składającej (w przypadku reklamacji składanych w formie elektronicznej skan podpisanego dokumenty, lub dokument podpisany elektronicznie).

  1. Reklamacje należy składać w niezwłocznie po zaistnieniu zdarzenia budzącego zastrzeżenia, jednak nie później niż 5 dni roboczych po zakończeniu usługi. Zgłoszenie reklamacji nie zwalnia Klienta z obowiązku terminowej realizacji zobowiązań wobec EMAT. 


Rozdział III Rozpatrywanie reklamacji

  1. EMAT niezwłocznie rozpatruje złożoną reklamację i udziela na nią odpowiedzi,
    nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania reklamacji. 
  2. W sprawach szczególnie trudnych, uniemożliwiających rozpatrzenie reklamacji
    i udzielenie na nią odpowiedzi w terminie o którym mowa w ust. 1 możliwe jest wydłużenie terminu rozpatrywania reklamacji maksymalnie do 90 dni. 
  3. Klient jest informowany przed upływem 14 dniowego terminu o przyczynie opóźnienia, okolicznościach które muszą zostać ustalone w wydłużonym terminie
    i przewidywanym terminie udzielenia odpowiedzi. 

 
Rozdział IV Sposoby udzielania odpowiedzi na reklamacje

 

  1. Odpowiedź na reklamację udzielana jest w formie właściwej dla formy jej złożenia, chyba że Klient złoży inną dyspozycję. 
  2. Odpowiedź na reklamację zawiera:

     

  • uzasadnienie faktyczne i prawne, chyba że reklamacja została rozpatrzona zgodnie z wolą Klienta, 
  • wyczerpującą informację na temat stanowiska EMAT wobec zgłoszonego problemu ze wskazaniem odpowiednich fragmentów umowy, regulaminu, warunków oraz stosownych przepisów prawa, chyba, że nie wymaga tego charakter podnoszonych zarzutów, 
  • imię i nazwisko osoby udzielającej odpowiedzi z podaniem jej stanowiska służbowego, 
  • w przypadku nieuwzględnienia roszczeń Klienta, odpowiedź zawiera pouczenie o możliwościach odwołania, określonych w § 9.

     

  1. Odpowiedź na reklamację wskazuje ponadto termin, w którym roszczenie
    to zostanie zrealizowane. Termin na realizację roszczenia Klienta wynosi maksymalnie 30 dni licząc od dnia sporządzenia odpowiedzi na reklamację.

 

Rozdział V Zmiana Regulaminu

  1. EMAT może dokonywać zmian Regulaminu z ważnych przyczyn, którymi
    są następujące okoliczności dotyczące przyjmowania i rozpatrywania reklamacji przez EMAT na podstawie Regulaminu:

     

  • wprowadzenie nowych lub zmiana istniejących, powszechnie obowiązujących przepisów prawa, 
  • zmiany lub pojawienie się nowych interpretacji powszechnie obowiązujących przepisów prawa na skutek orzeczeń sądów lub decyzji, rekomendacji, wytycznych Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów, organów władzy i administracji publicznej, 
  • zmiany warunków rynkowych wynikające z postępu technicznego, technologicznego i informatycznego, 
  • konieczność sprostowania omyłek pisarskich, rachunkowych, a także zapewnienia jednoznaczności postanowień Regulaminu, nie zwiększająca zakresu obowiązków i nie zmniejszająca zakresu uprawnień Klienta.

     

  1. EMAT udostępnienia regulamin w siedzibie i filiach EMAT oraz na stronie internetowej. Dodatkowo na życzenie klienta regulamin może zostać przesłany w formie elektronicznej na wskazany adres e-mail.

Rozdział VI Inne postanowienia

 

  1. Wszystkie czynności związane z przyjęciem i rozpatrywaniem reklamacji dokonywane są w języku polskim. 
  2. W przypadku nieuwzględnienia roszczeń wynikających z reklamacji, Klient może odwołać się do EMAT od stanowiska zawartego w odpowiedzi
    na reklamację w terminie 30 dni od daty jej otrzymania w sposób określony
    w § 3 ust. 1-4 lub zwrócić się do właściwego miejscowo Miejskiego Rzecznika Konsumenta lub Powiatowego Rzecznika Konsumenta.
  3. Organem nadzoru właściwym w sprawach ochrony konsumentów jest Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów. 

Aktualizacja regulaminu reklamacji z dnia 29.12.2021 r.

Zapisz się na szkolenie

Zapisz się na szkolenie

Zapisz się na szkolenie

Zapisz się na szkolenie

Zapisz się na szkolenie

Zapisz się na szkolenie

Zapisz się na szkolenie

Zapisz się na szkolenie

Zapisz się na szkolenie

Zapisz się na szkolenie

Zapisz się na szkolenie

Zapisz się na szkolenie

Zapisz się na szkolenie

Zapisz się na szkolenie

Zapisz się na szkolenie

Zapisz się na szkolenie

Zapisz się na szkolenie

Zapisz się na szkolenie

Zapisz się na szkolenie

Zapisz się na szkolenie

Zapisz się na szkolenie

Zapisz się na szkolenie

Zapisz się na szkolenie

Zapisz się na szkolenie

Zapisz się na szkolenie

Zapisz się na szkolenie

Zapisz się na szkolenie

Zapisz się na szkolenie

Zapisz się na szkolenie

Zapisz się na szkolenie

Zapisz się na szkolenie

Zapisz się na szkolenie

Zapisz się na szkolenie

Zapisz się na szkolenie

Zapisz się na szkolenie

Zapisz się na szkolenie

Zapisz się na szkolenie

Zapisz się na szkolenie

Zapisz się na szkolenie

Zapisz się na szkolenie